Gimnazjum nr 1 w Jaśle

Wyniki XIX Powiatowego Konkursu Matematycznego Klas III

Lp.

Kod ucznia

Gimnazjum

Liczba punktów

Miejsce

Zadania zamknięte

Zadania otwarte

Łącznie

1

26

SP nr 2

9

10

19

I

2

37

SP nr 2

10

9

19

I

3

2

SP nr 2

10

8,5

18,5

II

4

14

SP nr 2

8

7

15

III

5

34

ZSM nr 5

8,5

6

14,5

IV

6

16

SP nr 2

8

6,5

14,5

IV

7

32

SP nr 2

9

5,5

14,5

IV

8

21

SP nr 2

8,5

5,5

14

V

9

9

SP nr 1

9

5

14

V

10

25

SP nr 2

8

4,5

12,5

Wyróżnienie

11

11

SP nr 2

5

7

12

Wyróżnienie

12

5

SP nr 2

10

1,5

11,5

Wyróżnienie

13

31

SP nr 2

8

3,5

11,5

Wyróżnienie

14

30

SP nr 2

7,5

3,5

11

Wyróżnienie

15

27

SP nr 2

8

3

11

Wyróżnienie

16

13

Szebnie

7

4

11

Wyróżnienie

17

29

SP nr 2

7

4

11

Wyróżnienie

18

28

Gim. Nr 2

7

4

11

Wyróżnienie

19

24

SP nr 2

8

2,5

10,5

20

17

Szebnie

8

1,5

9,5

21

8

Brzyska

6,5

2,5

9

22

15

SP nr 1

6,5

2

8,5

23

20

SP nr 2

6

2

8

24

23

SP nr 2

8

0

8

25

36

SP nr 2

5,5

2,5

8

26

4

Osobnica

6

1,5

7,5

27

18

SP nr 1

6

1

7

28

22

ZSM nr 5

6,5

0,5

7

29

19

SP nr 2

7

0

7

30

3

SP nr 2

7

0

7

31

10

SP nr 2

6,5

0

6,5

32

6

Brzyska

4

2

6

33

35

Brzyska

5

1

6

 

 

Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie .

O terminie podsumowania konkursu szkoły zostaną poinformowane .

 

Dziękujemy!!!

 


 

 

 

 

Wyniki Konkursu „Eine Perle unter den Gedichten”

 

11 maja w auli Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Jaśle 33 gimnazjalistów z 8 szkół powiatu jasielskiego podjęło się trudnego zadania – uczestnictwa w X jubileuszowej edycji Powiatowego Konkursu Tłumaczenia Poezji Niemieckiej „Eine Perle unter den Gedichten”.

W tym roku organizatorzy wybrali wiersz o tematyce wiosennej autorstwa Augusta Heinricha von Fallersleben pt. „Schöner Frühling”. Na Sali dało się zaobserwować wielkie skupienie i zaangażowanie ambitnych uczniów. Na twarzach większości z nich widać było cień satysfakcji z efektu swojej pracy.

Poziom twórczości młodzieży zasługuje na wielkie uznanie. Wszystkim szczerze gratulujemy!

A tak przedstawia się lista najlepszych:

Laureat I miejsca- Gomuła Zuzanna, SP nr 2 w Jaśle (nauczyciel-Anna Zormati)

Laureat II miejsca – Matysik Izabela, Publiczna Szkoła Podstawowa w Bieździedzy (nauczyciel- Małgorzata Maczuga)

 

Laureat III miejca – Czerkowicz Aleksandra, SP nr 12 w Jaśle (nauczyciel- Krystyna Filip)

 

Laureat IV miejsca – Gondek Julia, SP w Dębowcu (nauczyciel – Magdalena Źrebiec-Fuk)

 

Laureat V miejsca – Gomułka Kamila, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wróblowej (nauczyciel – Agnieszka Paja)

 

O terminie i miejscu rozdania nagród organizatorzy poinformują telefonicznie.

 


 

 

 

 

 

"Jak jasielscy uczniowie mogą podnieść odporność organizmu?"

 

,,Jak jasielscy uczniowie mogą podnieść odporność organizmu?"

 

 

 


 

 

 

 

 

Jak rozbudzać przyrodniczą ciekawość badawczą wśród najmłodszych?

 

 

Jak rozbudzać przyrodniczą ciekawość badawczą wśród najmłodszych?


 

 

 

 

Ozdabiać czy nie? Jakie są konsekwencje ozdabiania ciała tatuażami?

Nadchodzi lato, wakacje zbliżają się wielkimi krokami, ludzie coraz częściej ubierają krótkie spodenki, czy bluzki z krótkim rękawkiem. Właśnie wtedy możemy zaobserwować tatuaże na ich ciałach. Można zastanowić się ,dlaczego właściwie zdecydowali się na taki krok, czy liczyli się z konsekwencjami i czy są całkowicie zadowoleni ze swojego tatuażu?

Tatuażem nazywamy wprowadzenie do skóry tuszu, aby zmienić jej pigmentację. Odbywa się to za pomocą specjalnego sprzętu, który w zależności od wyboru posiada konkretną charakterystykę pracy.

Ludzie tatuują swoje ciało z różnych powodów. Między innymi chcą posiadać tatuaż, który będzie miał dla nich znaczenie symboliczne. Kolejnymi powodami są chęci zakrycia blizny, upamiętnienie jakiegoś wydarzenia, lub po prostu ozdobienie swojego ciała.

Przed wykonaniem tatuażu należy koniecznie przemyśleć wszystkie aspekty. Wybrać profesjonalne studio i skonsultować dany wzór oraz to, gdzie chcemy go umieścić. Nieprzemyślane decyzje, czy tatuowanie przez niekompetentne osoby, może spowodować poważne konsekwencje. Są to liczne zakażenia m.in. WZW B i C, HIV, tężcem , sepsą , zakażenia grzybicze. Najnowsze badania Instytutu Ochrony Zdrowia pokazują, że w Polsce dochodzi do 14 tys. nowych zakażeń rocznie. Wykrywanych jest tylko 2 tys. Ponad 90% osób, które są zakażone, nie wie o tym. Innymi konsekwencjami są alergie, możliwość rozwoju blizn, zapalenie skóry, zmiany nowotworowe i wiele innych. Ponadto zdarza się, że osoby nie są zadowolone z wykonanego tatuażu, chcą go usunąć. Jednak nie jest to takie proste, zawsze po usunięciu pozostaną jakieś blizny.

Zdecydowanie nie powinno się tatuować imienia swojej sympatii. Przykładem może być popularna piosenkarka Doda, która na lewej ręce posiadała napis na cześć swojego dawnego ukochanego - Radosława Majdana. Aby pozbyć się złych wspomnień, musiała przerobić tatuaż. Ostatecznie jednak zdecydowała się usunąć tusz ze skóry, ale ciało nie wygląda już w tym miejscu zbyt estetycznie.

Robiąc tatuaż trzeba również uwzględnić to, jak społeczeństwo będzie nas przez niego postrzegało. Przykładowo znany wszystkim artysta Popek, mimo że posiada grono swoich fanów, to jednak duża część naszego społeczeństwa nie uważa go za osobę godną naśladowania. Dla większości tatuaż gałek ocznych to zagrożenie i niebezpieczeństwo, czego doświadczyła jego fanka Ola, która traci wzrok przez taki tatuaż.

Najważniejsze jednak, abyśmy to my byli szczęśliwi, podejmowali decyzje nie sugerując modą i trendami , czy ulegali chwili. Dobrze przemyślany i profesjonalnie wykonany tatuaż, może pięknie się prezentować. Zawsze jednak należy pamiętać ,o ryzyku jakie niesie ze sobą ozdabiania ciała.

Wiktoria Piątkowska, Kamila Gajda

 


 

 

 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
© 2009 Gimnazjum nr 1 w Jaśle
Webmaster